Ofte stillede spørgsmål

Nederst er der en liste og de oftest stillede spørgsmål.

1. Skal jeg vedlægge pengene med ansøgningen?

Svar: Nej, vi lægger ud for alt og sender dig efterfølgende en faktura på totalbeløbet, hvor ambassadegebyret er inkluderet.

2. Behøver jeg at vedlægge returkonvolut?

Svar: Nej. Vi bruger vores egne brevkonvolutter, som er frankeret gennem vores interne system, når vi skal sende pas tilbage. På den måde har vi elektronisk sporing på brevet, så vi til hver en tid ved, hvor passet befinder sig. Hvis du vedlægger en returkonvolut, vil den blive returneret sammen med pas og visum.

3. Kan jeg sende mit pasfoto elektronisk?

Svar: Ja, du kan sende dit pasfoto til os elektronisk, og vi vil sørge for at redigere og udskrive det på fotopapir. Bemærk dog, at dette koster 100,- pr. ansøgning. 

4. Skal jeg underskrive ansøgningsskemaet i den originale?

Svar: Ja, alle ambassader kræver, at underskriften på ansøgningsskemaet er original. Dvs. at man ikke kan sende sit ansøgningsskema på mail eller sende en kopi.

5. Hvordan bestiller jeg et visum og er jeg nødt til at udfylde formularen via hjemmesiden?

Svar: Ja, vælg først det land, du skal rejse til i hovedmenuen. Vælg derefter visumtype, og bestil til sidst dit visum. Alle visumansøgninger skal have en bestilling, fordi vi skal vide, hvortil pas og visum skal returneres og hvilken type fragt og behandlingstid, der ønskes.

6. Kan jeg sende invitationer eller andet via e-mail?

Svar: Alt dokumentation kan sendes via e-mail, hvis ambassaden accepterer kopier. Kontakt venligst visumservice for at få hjælp.

7. Hvorfor skal jeg sende mit pas?

Svar: Alle ambassader (på nær Cuba) kræver at få passet i original form. Det skyldes, at viseringen skal indsættes i passet, og fordi ambassaden skal se, at passet ikke er beskadiget eller ugyldigt på anden måde. Visumservice opbevarer alle pas i et sikkert pengeskab, og vores lokaler er tilknyttet en alarmcentral for firmaer med ekstra sikkerhedsbehov.

8. Skal jeg sende pasfotoer og hvor mange?

Svar: Ja, dit pasfoto skal vedlægges i ansøgningen, enten i original eller elektronisk. De fleste lande kræver et eller flere pasfotoer udover det foto, der er indsat i dit pas. Under de forskellige landes informationer på vores hjemmeside kan du se, hvor mange fotoer, den pågældende ambassade kræver. Se også vores guide for pasfoto.

9. Hvor lang tid tager det at få et visum?

Svar: Det afhænger af, hvilket land, man skal til. Under de forskellige landes informationer på vores hjemmeside kan du se, hvor lang tid en visumansøgning tager, og ellers er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. 

10. Kræves det, at jeg tager personligt på ambassaden?

Svar: Kun i ganske få tilfælde. Rusland og Indiens ambassader kræver personligt fremmøde, men Visumservice kan dog stadig hjælpe med visum til disse lande. Vi kan således kontrollere hele ansøgningen for fejl og mangler, så risikoen for at blive afvist på ambassaden mindskes, hvorved man undgår unødig transport- og ventetid. Til alle andre lande kan vi håndtere din ansøgning for dig, så du slipper for personligt fremmøde, og dermed også undgår transporttid og kø på ambassaden. Yderligere information om hvert enkelt land kan findes her.

11. Hvor og hvordan skal jeg sende mit pas?

Svar: Vi anbefaler, at man altid sender sit pas med rekommanderet post til vores postboksadresse:

Visumservice ApS

Postboks 815

2100 København Ø

Husk at gemme dit tracking-nummer, som står på din kvittering fra posthuset.

Hvis ansøgningen haster, kan du sende den med bud e.l. til vores adresse:

Visumservice ApS

Strandvejen 61

2100 København Ø

Du er også velkommen til at komme forbi med ansøgningen personligt.